Butiken har upphört! Inga fler beställningar kan göras. Tack till alla kunder genom åren! ❀

Vanliga frågor

Om Babyprylen

F: Är det säkert att handla på Babyprylen?

S: Ja det är säkert. Bakom Babyprylen står samma företag som också driver bland annat BliMamma.se och bästpåtest.se, och vi har funnits sedan 2007. Vi har stor erfarenhet av ehandel och använder oss endast av säkra lösningar, t.ex. med betalningar genom en välrenommerad tredjepart, Payson. Vi erbjuder genom Payson betalning mot faktura; du behöver alltså inte betala förrän du fått produkten.

Dessutom har du naturligtvis öppet köp och garanti på våra produkter!

Du är alltid välkommen att kontakta oss via mejl, telefon eller livesupporten, se kontaktuppgifter länst ner på sidan.

Produktfrågor

F: Är era produkter bra, ni säljer ju inte några kända märken?

S: De allra flesta av våra hundratals kunder är nöjda med produkterna, och för de kunder för vilka produkterna kanske inte känns helt rätt har vi alltid öppet köp och bytesrätt. Här kan du läsa ett par recensioner av våra produkter skrivna av "vanliga" gravida kvinnor.

F: Det är fortfarande långt kvar till min förlossning, kan jag beställa en post partum-gördel redan nu?

Vi har 30 dagars öppet köp på våra post partumgördlar just av den anledning att du ska kunna beställa i god tid innan beräknad förlossning / snitt och ändå ha chansen att byta mot en annan storlek efteråt om det skulle behövas.

F: Hur bestämmer jag vilken storlek jag ska beställa?

När det gäller stödbälten så ska du mäta omkretsen på midjan med ett måttband precis under magen. Därefter läser du av storleksrekommendationen för respektive produkt.

För post partum gördlarna så mäter du om du är i åttonde månaden ditt midjemått där omkretsen är som störst och väljer storlek efter tabellen nedan. Är du i vecka 37+, mät och dra bort 8-13 cm och välj storlek enligt angivelserna för respektive produkt. Är du på gränsen mellan 2 storlekar, välj den mindre.

F: Hur tar jag på mig mitt stödbälte för bästa effekt?

S: Vi har skrivit en kortfattad instruktion här (det är ganska enkelt när man fått kläm på det).

Leverans

F: När kommer min beställning?

Vi skickar din beställning samma dag som beställningen görs, om den görs innan klockan 14.00 en vardag. Annars skickas din beställning nästföljande vardag. Posten levererar oftast dagen efter, men det förekommer ibland att de behöver två dagar på sig, och i väldigt sällsynta fall, tre eller flera dagar.

F: Jag har inte fått min beställning, vad ska jag göra?

Har det gått tre eller flera arbetsdagar sedan du lade din beställning och du ännu inte fått den så rekommenderar vi att du kontaktar oss snarast möjligt så att vi kan reda ut vad som har hänt.

Byten och återköp

F: Vad gör jag om jag vill returnera en vara?

S: Skapa ett returärende på den här sidan, där får du också instruktioner för hur du skickar tillbaka varan till oss. När vi tagit emot den oanvända varan i orginalförpackning så betalar vi tillbaka det belopp som du givit för varan. För mer detaljer om villkor omkring byten och återköp kan du läsa våra villkor.

F: Storleken passade inte och jag vill byta. Hur gör jag?

Först skapar du ett returärende där du får ett returnummer och en instruktioner hur du returnerar varan. Sedan skickar du tillbaka produkten i ursprungligt skick och i ursprunglig förpackning till den adress som anges på retursedeln.

När vi mottagit och godkänt ditt byte skickar vi till dig en ny vara i önskad storlek utan extra kostnad.

F: Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?

Har du ångrat ditt köp så ska du ändå alltid hämta ut ditt paket. Därefter skapar du ett returärende där du får ett returnummer och en retursedel som du fyller i. Sedan skickar du tillbaka produkten i ursprungligt skick och i ursprunglig förpackning till den adress som anges på retursedeln.

Returen ska vara poststämplad/inlämnad senast 14 dagar (för vissa varor 30 dagar) efter mottagandet av varan (den dag då varan är tillgänglig för uthämtning hos postombud).

Returer efter denna period accepteras mot en avgift om 150kr.

F: När får jag tillbaka mina pengar?

Beroende på vilket betalsätt du valde från början så är det lite olika. Om du betalade med kort eller via banköverföring så sker återbetalningen inom ett par dagar från det att vi mottagit och godkänt returen. För Payson faktura så dröjer det 10 dagar från det att vi mottagit och godkänt returen, beroende på att det hos Payson skapas en kreditfaktura med 10 dagars betalningsvillkor. Vi kan inte göra mycket för att påverka dessa fördröjningar, men vi gör vårt bästa för att undvika onödig väntan.

 

Dela |